STEELCRETE® je podle ČSN EN 206 a dalších předpisů beton s rozptýlenými ocelovými vlákny vyráběnými přímo v betonárně pro zvolené použití v konstrukci v konzistenci dle potřeb dopravy a ukládání. Je dodáván i jako lehce zpracovatelný beton pro konstrukce odolávající průsakům vody (vodotěsný beton). V příslušné konzistenci je čerpatelný, hutný a ošetřuje se běžnými postupy.
Oblasti použití:
- vhodný na veškeré nosné konstrukce staveb z betonu namáhané jak vnitřními silami, tak zvýšeným namáháním vnějším (obrus, nárazy apod.)
- vhodný pro konstrukce z předpjatého betonu, zejména v oblastech zvýšeného namáhání (kotevní oblasti)
- vhodné pro redukci klasické výztuže v konstrukcích s vysokým stupněm vyztužení nebo s komplikovaným tvarem
Typy drátkobetonu STEELCRETE podle oblasti použití:
STEELCRETE D |
Beton do základových desek a bílých van se zaručeným obsahem vláken 20, 25 a 30 kg/m3 |
STEELCRETE V |
Konstrukční vláknobeton s definovanými mechanickými vlastnostmi |
Betony STEELCRETE lze bez další ocelové výztuže v prvku použít do většiny základových konstrukcí a všech vlivů prostředí. Vzhledem k legislativnímu prostředí ČR je pak možné použít STEELCRETE do konstrukcí i bodově podepřených, ale vždy v kombinaci s prutovou výztuží.
ZÁKLADOVÉ PASY A DESKA POD RODINNÝ DŮM |
Drátkobeton STEELCRETE je s výhodou používán na konstrukce základových desek, kde může zcela nahradit klasickou výztuž. Volbou betonu s rozptýlenými ocelovými vlákny se snižuje riziko nesprávného vyztužení či posunutí výztuží při hutnění betonu. V drátkobetonu obsažená vlákna navíc zlepšují soudržnost betonu v detailech konstrukce, především na hranách, a zabraňují opadávání betonu v okrajových částech. |
BÍLÉ VANY V PODZEMNÍCH PODLAŽÍ OBJEKTŮ |
V kombinaci s klasickou výztuží je STEELCRETE vhodný pro provádění stěn podzemních podlaží budov (například při použití technologie "bílé vany"), kdy přispěje k redukci klasické výztuže a omezuje šířku možných trhlin v konstrukci, čímž se dosáhne vodotěsnosti konstrukce. |
ZÁKLADY, PILOTY, STROPY A SLOUPY |
Drátkobeton STEELCRETE je vhodný v kombinaci s klasickou výztuží i pro další stavební konstrukce (stěny, stropy, sloupy), které vyžadují vyšší stupeň vyztužení, kdy použití pouze betonářské výztuže by vedlo k problémům při betonování průřezu a detailů. |
VNĚJŠÍ PRŮMYSLOVÉ PLOCHY |
STEELCRETE je vhodný pro zhotovování vnějších průmyslových ploch, vysoce namáhaných mechanicky a teplotními změnami (den/noc, teplo/chlad).
|
Výroba drátkobetonu STEELCRETE probíhá v betonárně plně pod kontrolou všech postupů (dávkování složek, betonu, doba mísení, stanovené množství ocelových vláken atd.). Vlastnosti vyrobeného STEELCRETE (konzistence, obsah složek...) jsou průběžně kontrolovány.
- Pevnost v tahu a tahu za ohybu
- Odolnost proti mechanickému namáhání (obrusu)
- Odolnost proti nárazu
- Odolnost proti požáru
Výhody betonu s rozptýlenou výztuží STEELCRETE:
- Značné zrychlení a zjednodušení postupu výstavby
- Odpadá nutnost kontroly klasické výztuže před betonáží a snižuje se riziko chybného vyztužení
- Odstranění rizika posunutí výztuže nebo výztužných sítí při betonáži a vibraci betonu
- Zvýšení odolnosti betonové konstrukce proti vlivům vnějšího prostředí
- Prodloužení životnosti konstrukce
- Vysoká a rovnoměrná kvalita konstrukce
- Nákladově výhodnější řešení
- Zmenšení trhlin a zvýšení odolnosti obrusu
- Eliminace možného oprýskávání povrchu betonu včetně značného snížení odpadu betonu z hran a rohů konstrukce
- Snížení rizika průniku nebezpečných látek do podloží
- Redukce požadavku na minimální stupeň vyztužení
- Nahrazení konstrukční výztuže v základových pasech
STEELCRETE se vyrábí v betonárně a na stavbu se dopravuje autodomíchávačem. Podle objednávky Vám požadovaný typ a množství betonu STEELCRETE zavezeme na stavbu, kde jej pomocí mobilních čerpadel na automobilovém podvozku o délce ramene 17 až 58 metrů uložíme na požadované místo do konstrukce. Ukládání do konstrukce je také možné bádií nebo skluzem přímo z autodomíchávače.
Klíčový kontakt
Potřebujete více informací k produktu?
Všechny vaše dotazy zodpoví:
Ing. Stanislav Smiřinský